Op zondag 26 oktober kwamen senioren uit Noord-Nederland samen in de gemeenschap Leeuwarden voor een inspirerende en feestelijke dag.
De bijeenkomst begon om 11.00 uur met een dienst, maar al ruim van tevoren waren de eerste bezoekers aanwezig. Vanaf half tien werd er genoten van koffie, thee en iets lekkers, en ontstonden de eerste gesprekken en ontmoetingen.
De dienst werd geleid door oudste Yntema en oudste Rasker en stond in het teken van zorgzaamheid, als voorbereiding op de dienst voor de ontslapenen op 2 november. Met vertrouwde liederen en muzikale bijdragen werd het een vreugdevolle viering in een volle kerkzaal.
Na afloop van de dienst stond een gezamenlijke lunch klaar in de bijzalen. Er was ruim de tijd om herinneringen op te halen en bij te praten. Het middagprogramma startte rond kwart voor één en bood ruimte voor afwisseling en ontmoeting. De deelnemers werden in drie groepen verdeeld en deden mee aan verschillende activiteiten: een muzikale canon, een potje sjoelen en bingo in de jeugdzaal.
De dag werd gezamenlijk afgesloten met een hapje en een drankje, gevolgd door het lied “De Heer is mijn licht”. Een mooie afronding van een dag vol ontmoeting, bezinning en vreugde. Zoals een deelnemer het verwoordde: “Je kijkt er lang naar uit, en dan is het zo weer voorbij. Maar wat was het mooi.”
